top of page

12 דברים לקחת בחשבון לפני הראיון הבא שלך

לא הרבה יודעים את זה אבל פעם כחלק מהתפקידים שלי בעולם החברתי הייתי גם מגייסת, היום כמעט ולא עושה את זה, רק לאנשים שאני ממש אוהבת שצריכים עזרה נקודתית בגיוס מישהו או מישהי מיוחדת לתפקיד מיוחד.

אבל החודש, במקרה חזרתי לזה ואני מגייסת ל3 תפקידים שונים ב3 חברות שונות, מה שהדהים אותי, הטעויות הן אותן טעויות, ולכן כשירות לציבור הנה כמה דברים שכדאי לעשות ולא לעשות לקראת התפקיד הבא שלכם.

1. מודעת הדרושים היא גם "מסנן טבעי"- כשיש מודעה ארוכה או בשפה האנגלית, בדרך ככל יש לזה סיבה,תשקיעו את הזמן בלקרוא את כל המודעה ותבינו האם התפקיד הוא כזה שאתם רוצים ובעיקר יכולים לעשות מבחינת הדרישות( לא האקדמאיות אלא האם תעמדו בנסיעות הנדרשות, האם זה באזור שאתם רוצים לעבוד בו בארץ וכו')

2"לאן הגעתי" - גם לראיון טלפוני, אין כזה דבר לעלות לשיחה או להגיע לראיון בלי לדעת למה אתם מתראיינים בתהליך חיפוש העבודה יש נטייה להגיש להרבה משרות, זה מבורך ובסדר, .נהלו לכם אקסל עם קישורים למשרות ותוודאו שאתם יודעים בדיוק למה ולאן אתם מתראיינים.

3. תקראו על מקום העבודה, הבסיסי ביותר זה להכנס לאתר החברה ולקרוא, בימנו יש גם אתר נפלא כזה שנקרא גוגל, תנסו להשתמש בו- מומלץ.

4. הסביבה הטבעית -אם הראיון טלפוני או שיחת וידיאו, תוודאו שהסביבה שאתם מנהלים בה את הראיון מתאימה לזה, לדוגמא, לא במכונית או בנסיעה, לא כאשר יש ילדים צורחים ברקע ששוברים את הריכוז שלכם, לא בבית קפה רועש. מה כן? כן בבית או במשרד ניטרלי, כן שיהיו לכם אוזניות כגיבוי באזור, כן תוודאו מראש שהמצלמה שלכם עובדת. הראיון הטלפוני, גם אם הוא ראשוני, הוא מסנן וחשוב לא פחות מכל ראיון אחר.

5. תשאלו שאלות, אם נותנים לכם לשאלות שאלות, תשאלו שאלות, 1-2 זה מקובל ומצויין, תוודאו שהשאלות שאתם שואלים הן לא מידע בסיסי שיכלתם לקבל מתיאור המשרה או באתר החברה. שאילת שאלות מראה עניין בתפקיד והיא חלק אינטגרלי מכל ראיון.

6.אל תתנצלו לעולם על הציפיות שכר שלכם, בעיקר אתן בנות, זה לא משנה אם הארגון חברתי, אם התפקיד ציבורי או מה שזה לא יהיה, חשוב שתדעו את ציפיית השכר שלכם ולא תתחילו להתנצל או לסייג אותה. במידה ואתם המועמד הרצוי על ידי הצד השני, יתהנל משא ומתן, זה בסדר. ובמידה והציפיית שכר שלכם גבוה מדיי, נגיד הפרש של מעל ל5000 מהשכר, כנראה שהמשרה לא מתאימה לכם.

7. אם אתם יכולים להתחיל תפקיד רק עוד 3 חודשים מהיום או כתוב שהמשרה מיידית ואתם צריכים חודשיים, תגידו את זה כבר באימייל הראשוני, תחסכו זמן לעצמכם ולמגייס, כי זה כנראה לא רלוונטי בפועל

8. אם המשרה דורשת אנגלית ואתם טוענים שהאנגלית שלכם ברמה מצויינת- כדאי שהיא תיהיה ברמה מצויינת, זה כמובן רלוונטי לכל שפה.

9. אל תשקרו בקורות חיים שלך או תשתמשו בדוגמאות פומפוזיות שרחוקות מהמציאות, כמו שהקמתם בית יתומים במסגרת משלחת של חודש, לא נעים לי לנפץ לכם את הבועה אבל לא הקמתם בית יתומים. לשקרים האלו יש נטייה להתגלות.

10. אל תצרפו את המגייס/מעסיק ברשתות החברתיות לפני הראיון, פשוט אל.

11. כן תבקשו מאדם אחד שמכיר אתכם מתוך החברה להמליץ עליכם. אדם אחד, אולי שניים אבל זהו, אל תחפשו את עובדי החברה או כל אדם שחבר משותף של המגייס/מעסיק ותייצרו ציפיות גבוהות מדיי או נואשות מוגזמת.

12. התראיינתם? אתם רוצים את התפקיד? תשלחו בסוף יום הראיון מייל תודה על הזמן.

בהצלחה !

Tags:

פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי טאג
עקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page