top of page

השחיקה


ניהול קהילה, ולא משנה איך תסובבו את זה, אם ברשת או מחוצה לה, זה דבר שוחק, ואנחנו לא מדברים על זה מספיק. המקצוע כשלעצמו הוא שוחק, לדאוג לאנשים, לדבר עם אנשים,לשמוע תלונות או פידבק מתמיד- כל אלו בסוף שוחקים. במאמר נפלא שפורסם שבוע שעבר מדברים על כך שניהול קהילה הוא לא בהכרח מקצוע לנצח, יש לכל אחד מאיתנו, לפי המאמר תאריך פג תוקף.

בחודש האחרון דיברתי עם מעל ל30 מנהלי קהילות שהודו שהם לא רואים במקצוע הזה כנקודת סיום של הקריירה שלהם, כלומר בעוד כמה שנים או עכשיו הם ירצו לעבור לדבר הבא.

כמו כל דבר בחיים, בעיקר בחיינו המליניאלס, יש נטייה לעבור הלאה, להתקדם אבל בעיקר כל הזמן לשנות ולאתגר את עצמנו. אבל כדי שעוד כמה שנים לא תמצאו את עצמכם לא רלוונטים לשוק העבודה, חשוב שכל הזמן תתפתחו ותלמדו. בתוך ניהול קהילה יש המון כישורים ויכולות שאנשים משתמשים בהם ביום יום מבלי לשים לב. לפני שאתם חושבים על הצעד הבא, או אפילו עכשיו כשזה אפילו לא בראש שלכם, מציעה בחום לעשות טבלה ולרשום בה את כל הדברים והסמכויות, הכי קטנות וגדולות שהם עושים. להבין מה מהם עושה לכם טוב ולמה אתם פחות מתחברים.

הנה רשימה של כמה מהדברים שמנהל קהילה עושה 1. שירות לקוחות 2. ניהול סושיאל 3. הפקת אירועים 4.ניהול CRM 5. הובלת משאבי אנוש 6. הובלת מתנדבים 7. בניית תוכן 8. יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים 9. פיתוח עיסקי 10. חיבורים בין אנשים

וכמובן שיש עוד ועוד והרשימה יכולה להגיע גם ל50 סעיפים. ברגע שתדעו מה עושה לכם טוב בתפקיד, במה אתם צריכים להשתפר ומה אתם צריכים עוד ללמוד, תוכלו לעבוד על עצמכם כאנשים וכמקצוענים וזה משהו שכל הזמן צריך להיות בתודעה של כולנו. מה שחשוב הוא לא לחכות לשלב השחיקה אלא להעצים את היכולות שלכם כבר עכשיו. להשקיע בעצמכם ולהמשיך ללמוד. אם נראה לכם שתחום מסויים מושך אתכם במיוחד או שתיהיו טובים בו תתחילו לצבור בו ידע וניסיון, גם במסגרת תפקיד ניהול הקהילה. מה יכול להיות הצעד הבא שלכם? זו תשובה שרק אתם יודעים לענות עליה, אבל כן זה לגיטימי לחלוטין לחשוב על זה. וזה לא אומר שאתם מנהלי קהילה יותר או פחות טובים, אלא פשוט חושבים על העתיד האישי שלכם ועל ההתפתחות המקצועית שלכם.

* דרך אגב המקצועות שרוב האנשים דיברו עליהם התפקיד הבא אחרי ניהול קהילה היו: מנהל מוצר, מנהל מותג, אחראי חווית עובדים, מנהלי קשרי לקוחות, אחראי שותפיות, פיתוח עיסקי, מנהל התנדבות, מנהל אופרציה, הובלת אקסלרטור ומנהל תוכן.

פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי טאג
עקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page