top of page

המדריך לחיפוש עבודה- חלק ב׳

עברה כמעט שנה מאז שפירסמתי את החלק הראשון של מדריך השדרוגיה לחיפוש עבודה,

בשנה האחרונה למרות שהייתי מועסקת בחברה מדהימה למדתי לא מעט על מה נכון ולא נכון, הפעם מהצד של המגייסת/ממיינת לתפקידים שונים וכמובן מחברי קהילת השדרוגיה שרק העצימו את המדריך והטיפים השונים.

המדריך הזה יהיה קצר יותר, ממוקד יותר והוא משלים לחלק הראשון, לכן אם עדיין לא קראתם את החלק הראשון- זה הזמן לעשות את זה, להכין לעצמכם קפה ולחזור לכאן ולקרוא את החלק השני. בואו נתחיל-

1. תייצרו שגרה: אחד הדברים הנפוצים ביותר במהלך האבטלה הוא ההתמכרות לחופש, ליכולת לישון צהריים או ללכת לסרט מתי שמתחשק. שני דברים בדרך כלל קורים כתוצאה מזה-

  • קשה יותר לחזור לעולם התעסוקה ולהרגל של לעבוד יום יום במסגרת שעות של משרה מלאה

  • חיפוש העבודה הופך לקשה יותר היות והעצלנות הופכת לחלק מרכזי מהיום יום והמונח ״זמן״ מקבל משמעות אחרת.

לכן ההמלצה הטובה ביותר היא לייצר שגרה, להפגש עם קבוצה של אנשים שנמצאים באותו סטטוס שלך באופן קבוע פעם בשבוע, או לקבוע רוטינה חוזרת(אפילו חדר כושר) כל בוקר, עדיף בשעה מוקדמת יחסית שמאפשרת לך לנצל את היום ומכריחה אותך לקום כרגיל.

2. קפה: נצלו את התקופה הזו כדי להפגש עם כמה שיותר אנשים שאתם מעריכים, מקצועית ואישית, חזקו את הרשת החברתית שלכם והציעו לאנשים להפגש בשביל סיעור מוחין או סתם לשמוע על המקצוע שלהם/תפקיד/חברה.

תזכרו שמכל פגישה כזו יכולים לצאת הזדמנויות ואין לדעת מה יקרה.

אם אתם נפגשים עם אנשים במצב של חיפוש עבודה כמוכם, תערכו תרגיל ותחפשו אחד לשני עבודה במשך שעה-גם בשביל הגיוון וגם בשביל הבטחון העצמי שלכם.

3. תקראו: ספרים זה ה-דבר, הקדישו זמן מהיום שלכם לקרוא, ההמלצה האישית שלי היא ספרות מקצועית אבל גם בדיונית תעבוד. בנקודה מספר 2, המלצתי להפגש עם כמה שיותר אנשים שאתם מעריכים, בספרו של ליאור פרנקל, אני רוצה הכל, יש פרק נהדר שמדבר על איך לפנות לאנשים כדי למקסם את הסיכוי שהם יענו לכם. *ראיתם מה זה גם המלצה על ספר וגם תמריץ לנקודה 2.

4. תצטרפו לקהילות רלוונטיות: קהילות מקצועיות הפכו לחוד החנית בשנה האחרונה להתמקצעות ולמציאת משרות רלוונטיות בתחום. זו דרך מצויינת להשאר מעודכנים בטרנדים ואתגרים בתחום שלכם ולכל מקצוע היום כמעט, אפשר למצוא קהילה פעילה בפייסבוק/לינקדין.

5. אל תציקו: אחד הדברים המעיקים ביותר שלא יקדמו אתכם לשום מקום, בעיקר בסטארטאפים קטנים, זה לפנות להמון גורמים בתוך החברה כדי לקבל פרטים/שימליצו עליכם לבוס הגדול. זה לא אפקטיבי וההפך יוצר לרוב שיח שלילי סביבך.

6. המלצות: זה נהדר שיש לכם חבר שעובד בחברה או חבר של הבוסית הגדולה, השאלה האם ההמלצה שלו רלוונטית. מה זה אומר? אם אתם למשל מתמודדים על משרת ניהול כספים בכירה, אני אולי יוכל להמליץ עליך כאדם, אבל הבוס שלך לשעבר,שסיימת איתו מאד טוב, יוכל לכתוב המלצה מקצועית רלוונטית לתפקיד אליו אתה מתמיין.

7. פרויקטים:תמצאו פרוייקטים שאתם יכולים לקחת בהם חלק, אם זה בתשלום או בהתנדבות, זה גם מייצר תחושת נחיצות, גם מחזק את השרירים המקצועיים מוח וכמובן שזה פשוט כייף. להיות חלק ממשהו, לעבוד בצוות או למען מטרה מסויימת זה מדהים ומי יודע אילו הזדמנויות יצאו מזה.

8. הרשימה 2.0: בחלק הראשון של המדריך המלצתי לבנות רשימה את מקומות עבודה שהייתם רוצים לעבוד בהם ולהכנס אתר אתר ולחפש משרות פתוחות- זו עדיין המלצה סופר רלוונטית. בנינו רשימה לדוגמא, במידה ואתם רוצים להוסיף חברה לרשימה הזו אנא מלאו את הטופס המאד קצר הזה ונכניס את החברה לרשימה, תחת הקטגוריה הרלוונטית. *למרות מאמצים רבים, כפי שתראו, מצאנו יותר סטארטאפים וחברות טק מאשר חברות במגזר הציבורי/חברתי שמשלמות שכר הוגן וכייף לעבוד בהן(לפי המלצות של עובדים), נשמח להוסיף עוד חברות במגזר הפרטי, השלישי והציבורי לרשימה.

9. לכו ללמוד: קחו קורס אינטרנטי, לכו לג׳ולט, לאלוויישן, לימודי המשך של אחת האוניברסיטאות או כל מובד לימודים אחר שיאפשר לכם להעשיר את עצמכם, להעביר את הזמן ולהכיר אנשים חדשים.

10. הטיפ האחרון להפעם הוא- תעיזו. יש משרה שאתם מאד רוצים אבל חסר לכם קריטריון אחד או שניים? תעיזו, תצרפו מכתב שמסביר למה שאתם מתאימים למשרה אם אתם רוצים אבל תעיזו ותגישו. הדבר הכי נוראי יכול לקרות הוא שלא יזמנו אתכם לראיון. זה כזה נורא?

המלצה אחרונה Huntr

כלי שיכול לשנות לכם את החיים בחיפוש(תודה לאסף עליו), יעזור לכם לזכור לאן הגשתם ומה הסטטוס

פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי טאג
עקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page