top of page

לא נמאס לכם מ״מיטאפים״?

מודה. יש לי בעיה.

אני לא יכולה לראות יותר מיטאפים גנריים או לקבל הזמנות לאירועים כאלו בפייסבוק.

הנוסחא ידועה מראש:

נטוורקינג, דובר ,עוד דובר אולי פיצה ונטוורקינג

במקרים חריגים יהיה שם גם פאנל.

וכך עוד אירוע ועוד אירוע. לא משעמם אתכם? את הקהילה שלכם?

זה אולי נשמע מצחיק מגיע ממני, פאקאפ הוא אירוע חודשי עם 4 דוברים, לחלוטין נשמע כמו כל הדברים שדיברתי עליהם כרגע אבל פאקאפ הוא יוצא מן הכלל, למה? זה בסוף הבלוג פוסט.

אז בואו נדבר על המיטאפ הבא שלכם. אם תכננתם מפגש שכל המהות שלו היא מה שתיארתי למעלה, בבקשה אל תזמינו אותי. אם אתם לפני תכנון מפגש קהילה ,עצרו. בואו נחשוב ביחד מה אתם יכולים לעשות שונה.

הנה המרכיבים שאתם צריכים כדי לבנות אירוע טוב:

אנשים, עדיפות לאנשים סוציאליים שרוצים לדבר ולהגדיל מעגלים.

מים

הגברה טובה

מקום שכייף להגיע אליו ונגיש

זהו.

אני הולכת לאתגר את הדעה הרווחת בחוץ ולהגיד שאוכל, אלכוהול ודוברים זה לא הכרחי בשום אירוע.

נגיד ויש לכם קהילה שעוסקת בנדל״ן, למפגש קהילה הראשון כנראה שתביאו דובר לדבר על טרנד חדש או רפורמה כמו המחיר למשתכן, לאירוע השני במקום להביא דובר אחר אולי תקיימו סיור בלוקיישנים עם אדריכלות מגניבה, מפגש הבא יכול לעסוק בכלל בבלוקצ׳יין כאפשרות למסחר עתידי בנדל״ן, כך תתנו לחברי הקהילה שלכם ערך כפול- גם לתת להם מפגש של חברי קהילה, גם תלמדו אותם על נושא טריוואלי שיכול להיות רלוונטי עבורם דרך המכנה המשותף שלהם, נדל״ן. המפגש הבא יכול להיות נטוורקינג בלבד, תזמינו מפתחי פרוייקטים, קבלנים ועוד דמויות מפתח שאנשים יוכלו לדבר איתם ולשאול שלות באופן בלתי אצמעי ולא מפוחד, תתנו לכל משתתף צמיד שלפי הצבע שלו אנשים ידעו האם הוא חבר קהילה, קבלן, אדריכל וכו׳, פזרו נושאי שיחה או הגדירו ״נושא״ כללי למפגש.

יש כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות שהם לא המפגש הקלאסי של דובר ושאלות.

למה זה כל כך חשוב לאתגר את עצמכם ואת התוכן שלכם באירועים?

על מנת לייצר מחוייבות וחיבור ארוך טווח בקהילה שלכם, יש צורך באוף ליין, המפגשים האלו לא יכולים להראות בצורה שיטתית אותו הדבר אלא אם כן זה פורמט שהוא חלק מהאירועים שלכם או פורמט קבוע שסביבו נבנת הקהילה שלכם( פה נכנס פאקאפ לדוגמא, פורמט קבוע של אירועים)

בתור מובילי קהילות, זה התפקיד שלנו לאתגר את עצמו ולחשוב מחוץ למה שמוכר וקל בכל הקשור לקהילה שלנו. גם לתוכן וגם לאירועים.

אם חברי הקהילה שלכם, או אנשים בכללי בוחרים לצאת מהבית, לפנות זמן ולהגיע לאירוע שאתם מפיקים- כדאי שהוא יהיה שווה את זה. אם האירוע הוא שבלונה חוזרת של כל דבר אחר שהם חוו, הם לא ירצו לחוות את זה שוב ויותר גרוע... הם ידברו עם אחרים שידברו עם אחרים וידברו עם אחרים- פגיעה מיידית בקהילה ובמותג של הקהילה שלכם.

בנוסף לזה יש לכם נכס אסטרטגי מדהים לבחירת תוכן לאירועים ולרעיונות- הקהילה עצמה.

מתי פעם אחרונה שאלתם את חברי הקהילה שלכם מה הם רוצים?

בשדרוגיה יש לי כלל, כשחבר קהילה או אפילו אני רוצה להפיק אירוע, קודם שואלים את הקהילה, מתעניינים. ״אם היינו מקיימים אירוע X , הייתם מגיעים? ״ קבעו לעצמכם רף נמוך לקביעת האירוע , זו אינדיקציה מעולה לדעת האם הם בעניין או לא.

דרך נוספת היא לתת מספר אלטרנטיבות ברורות ולשאול מה הם היו מעדיפים.

למה זה טוב?

א. אתם מערבים את הקהילה כבר בשלב מוקדם, מה שמאפשר לכם לייצר באז מהתהוות הרעיון ב. הם מרגישים חלק והם חלק פעיל של הפקת האירוע

ג. אתם יודעים למי לפנות כדי לקדם את האירוע

*לקריאה נוספת על איך משווקים אירוע לקהילה ומחוץ לה, לחצו כאן

אז מה אפשר לעשות ואיך אפשר להיות יותר יצירתיים: א. כמו שאמרנו- תשאלו את הקהילה, תבקשו מהם להציע רעיונות ואפילו להיות שותפים בהפקה

ב. ״תקבלו השראה״ מקהילות אחרות, ראיתם אירוע מגניב, אל תעתיקו. תנסו להתאים אותו לקהילה שלכם או קחו רק כמה מוטיבים ולא את כל האירוע עצמו.

ג. תתייעצו עם קהילות אחרות.

ד. ניסוי וטעיה, לא תדעו עד שתנסו.

אתם מוזמנים להתייעץ גם איתי על רעיונות לאירוע הבא שלכם, התנאי היחיד זה שתבואו עם כמה רעיונות מראש וכיוון ברור של מה הייתם רוצים שיצא כתוצאה (אם בכלל) מהאירוע הבא שלכם.

ועוד טיפ של אלופים- תמיד תתכננו קדימה, כלומר בסוף כל אירוע שלכם תודיעו מתי האירוע הבא, גם אם אין תאריך מדוייק או נושא, תודיעו שבחודש/רבעון הבא יהיה אירוע, המשכיות זה חשוב.. וזה כבר בבלוג פוסט הבא.

פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי טאג
עקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page