top of page

If Content Is King, Data is Queen

גילוי נאות, זה הבלוג פוסט שלקח לי הכי הרבה זמן לכתוב. למה? כי דאטה זה נושא כבד ואפילו קצת משעמם אבל הוא קריטי לכל מנהל קהילה ולכן הקרבתי שעה שינה נוספת וסיימתי אותו, מקווה שיתן לכם מעט ערך.

(כשאתם קוראים את השורות הראשונות של הבלוג, אנא קראו בקול סמכותי ומרשים, זה יוצר אפקט דרמטי) ממוצע הגילאי של קהילת פאקאפ הוא 28, יש לנו 55 אחוז נשים והממוצע הגעה לאירועים ​​שלנו הוא 60% קהל חוזר(הגיע ליותר מאירוע אחד) ו40% קהל חדש.

השדרוגיה מורכבת(נכון להיום) מ354 אנשים, 56% נשים, למרות שמדובר בקבוצה המבוססת משרות, 80% מחברי הקהילה לא מחפשים עבודה אלא נמצאים שם לטובת נטוורקינג והזדמנויות.

אם זה לא היה ברור, את הדאטה של הקהילות צריך לדעת בעל פה, גם אם זה אומר לשנן. מה זה עוד אומר, שחשוב להוסיף לשאול ולוודא שהנתונים שלכם תמיד מעודכנים ושקופים למי שצריך.

הדאטה הזו היא הכוח שלכם.

למה?

אם אתם רוצים להרחיב את הכוח שלכם, אם אתם רוצים לגייס שותפים כלכליים או אפילו לענות לשאלות של חברי הקהילה שלכם בקשר לקהילה עצמה, דאטה ברוב הפעמים היא המפתח לזה .

אם אתם רוצים ליצור הזדמנויות לקהילה או לתכנן אירועים , הדאטה שלכם צריכה להיות המצפן שלכם, כלומר אתם יודעים שרוב הקהילה שלכם גרה בתל אביב אבל אתם גרים בראשון לציון, מומלץ שהאירוע שלכם יהיה בתל אביב. אתם יודעים שיש לכם רוב נשי בגלאים 25-35 , זה אומר שהשותפים הפוטנציאליים הם כנראה חברות כלכליות שו הדמוגרפיה שלהם.

אתם יודעים שחלק נכבד מחברי הקהילה שלכם הם בוגרים של הבינתחומי, שווה שתעדכנו על הזדמנויות שקורות שם או אירועים שתוכלו להציע לחברי הקהילה הנחות אליהם או אפילו כניסה חינם.

איך אוספים דאטה? אם אתם מנהלים את הקהילה שלכם בפייסבוק , הדאטה מחכה לכם לאיסוף, מאד פשוט , רק צריך לדעת איפה לחפש.

גם בעמודים וגם בקבוצות תוכלו לאסוף דאטה באופן שוטף על הקהילה שלכם, עצה שלי, תשמרו צילומי מסך לימים קשים, אין לדעת מה יקרה מחר.

איפה הדאטה בעמוד?

איפה הדאטה בקבוצה?

הדאטה מתחלקת לשלוש קטגוריות:

מיפוי חברי הקהילה

מיפוי הצמיחה או האי הצמיחה

המעורבות הקהילתית (Engagement)

*אם אתם לא מנהלים את הקהילה שלכם בפייסבוק, מאד מומלץ להתחיל לאסוף את הנתונים האלו, אם זה דרך crm או גוגל דוקס פשוט. ובעיקר לעקוב אחרי התפתחות ושינויים על בסיס שבועי או חודשי.

מקום נוסף שלא ידעתם שמאפשר לכם לצבור דאטה הוא באירועים שלכם בפייסבוק, היום לאחר אירוע תוכלו למלא שאלון קצר כאשר תכנסו לאירוע על נתוני האירוע , פייסבוק שומרת אותם ומראה לכם את ההתקדמות והשינויים בין אירוע לאירוע מה שילמד אתכם על יום מועדף, מיקום, מי האנשים שהגיעו, דמוגרפיה וכו׳.

יש לכם דאטה עכשיו מה?

חצי מהמיפוי שלכם הושלם. עכשיו החלק הקשה לבנות את גאנט הקהילה שלכם לפי הדאטה שלכם או לעדכן את הגאנט הקיים שלכם.

אין לכם גאנט קהילה או לא בטוחים על מה אני מדברת?

בקרוב בבלוג איך בונים תוכנית רבעונית לקהילה בצורת גאנט זמנים או תוכנית עיסקית.

יש לכם רעיון , חסר פה משהו לדעתכם? רוצים לשתף במה שגיליתם על הקהילה בזכות הדאטה?

צרו קשר.

פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי טאג
עקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page