top of page

מנהלים את הקהילה בפייסבוק? אתם צריכים לתקשר עם החברים גם בחוץ

כמו רוב הקהילות הוירטואליות היום, גם אני מתנהלת מול הקהילות שלי בעיקר דרך הפייסבוק.

הסיבה הפשוטה היא - זה הכי נוח עבורי.

הסיבה הקצת יותר מנומקת- הקהילה שלי שם, חברי הקהילה נמצאים שם על בסיס יומיומי ולפעמים אפילו שעתי. אין צורך וסיבה שאנסה להוציא אותם משם בתכלס , יצירת ״פורום״ לקהילה במדיום אחר בעיקר תכביד עליהם ותיצור עבורי עוד עבודה.

אז למה אתם צריכים תוכנית יציאה?

מי יודע מה יקרה עם פייסבוק מחר? האם ישתנו התנאים לניהול קבוצות, האם יכנסו פרסומות זרות שיפריעו לכם בניהול התקין של הקהילה?

לפי מחקרים אחרונים הדמוגרפיה של אנשים בפייסבוק משתנה, צעירים נמצאים פחות בפייסבוק ויותר ברשתות חברתיות אחריות, מה שאומר שיכול להיות שיום אחד המדיום הזה יהיה פחות רלוונטי.

יש עוד הרבה סיבות, אבל את המרכזית למדוע חשובה איזושהי תוכנית יציאה קיבלתי מג׳ולט שהייתי בו לפני שבועיים שבו הג׳ולטרית(המרצה) סיפרה לנו שבעקבות תקלה של פייסבוק, הקהילה שלה, שמונה מעל ל80 אלף איש, נעלמה יום אחד. ובמשך שבוע פשוט לא הייתה קיימת.

היא חזרה רק כאשר הם הצליחו להגיע לאדם הנכון בפייסבוק לפתרון התקלה. לא יודעת אם ניסיתם לפנות לפייסבוק אבל הם פחות נגישים..

רגע. בלי פאניקה. תמשיכו לנהל את הקהילות שלכם דרך הפייסבוק, אבל...

תתחילו לאסוף מיילים מחברי הקהילה, תתחילו לתקשר איתם בהדרגתיות מחוץ לפייסבוק(גם אוף ליין כמובן) דרך ניוזלטר חודשי או רבעוני(דרך אגב זו עוד במה נהדרת ליוזמות ושיתופי פעולה מתוך ומחוץ לקהילה).

טוב, מה עכשיו?

1. אם הקבוצה שלכם מוגדרת כסודית או פומבית, תהפכו אותה לסגורה. התוכן לא נגיש לאנשים שהם לא חברי קהילה אבל אנשים עדיין צריכים לבקש אישור להצטרף.

2. הוסיפו טופס קבלה , בפייסבוק יש אפשרות לשאול 3 שאלות בקבוצות סגורות(לא סודיות) ואם חשוב לכם שהקבוצה תשאר סודית, צרו טופס הצטרפו שתשלחו ידנית לאנשים שמבקשים להצטרף או לצרף.

3. הקפידו לשאול 3-5 שאלות קצרות, כאלו שלא יהרגו מוטיבציה מצד אחד וישמרו או יצרו התלהבות, מצד שני. השאלה הראשונה בטופס הזה צריכה להיות- מה המייל שלכם. ** שימו לב שהשאלות בפייסבוק לא נשמרות בשום מקום ולכן אתם צריכים להעתיק את התשובות ידנית לטופס חיצוני שלכם(גוגל דוק יפתור את הבעיה)

4. ההמלצה האישית שלי: שאלה ראשונה: מייל.

שאלה שנייה: מה היית רוצה לקבל מהקהילה

שאלה שלישית: מה תוכל לתרום לקהילה

שאלה רביעית: שאלה טיפשית שתגרום לאנשים לחייך, לדוגמא מה העמדה שלך כלפי חציל.

עדכון חשוב (22.11.17) ותודה לרוזין רוזנבלום על ההערה(וההארה) והחשובה מידע חשוב לגבי עניין איסוף אימיילים על פי חוק,סימון אישור קבלת אימיילים בקבוצת פייסבוק אינו מהווה הסכמה חוקית,ובמקרה של תביעה, אתם בבעיה, האופן החוקי הוא שהרישום יעשה בדף נחיתה/אתר/דף אפליקציה בפייסבוק,או כל פלטפורמה אחרת,שבה האדם עצמו נרשם ופרטיו מועברים אוטומטית, לא ידנית,אל מערכת הדיוור החוקית,ואז במקרה חלילה של תביעה, ניתן לשלוף ממערכת הדיוור את הוכחת ה-IP של רישום הלקוח בעצמו לניוזלטר שלכם,כמובן שהדיוור חייב להיעשות ממערכת דיוור חוקית,ולא מהאימייל הפרטי או העסקי שלכםואחרון חביב,כשאדם נרשם לקבלת הניוזלטר חייב להיות סעיףשהוא מאשר קבלת תכנים/חומרים שיווקיים מכםוכדאי לקחת בחשבון שיש היום הרבה מאוד תביעות בנושא חוק הספאם.

רעיונות נוספים?

יש לכם משהו להוסיף? דברו איתי

פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי טאג
עקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page