top of page

העבודה הבאה שלכם תגיע בזכות הקהילה

עובדים ולא מחפשים עבודה? גללו לסוף הבלוג, יש כמה טיפים בשבילכם.

**** העבודה הבאה שלכם תגיע בזכות הקהילה, של המשתדרגים. המדריך הזה נכתב באהבה ומתוך רצון לשתף ולהקהל על תהליך חיפוש העבודה. כל חברי הקהילה שעזרו לבנות אותו אינם אנשים עצלנים ולכן זהו לא המדריך לחיפוש עבודה פאסיבי אלא צעדים שיעזרו לכם להגיע למשרה הבאה שלכם. לא ניתן להבטיח שאם תעשו הכל תמצאו עבודה, אבל כן, תגדילו את הסיכויים שלכם. **** מכוון שמדובר בקהילה סגורה, אין באפשרותי לצרף אנשים. אתם רוצים לפתוח קהילת משתדרגים? איזה יופי! ממש בקרוב תיהיה סדנא לזה בדיוק , תרשמו לעדכונים ותיהיו הראשונים לדעת מתי ואיפה זה קורה.

**** כשפתחתי את השדרוגיה, באמת שלא חשבתי שהיא תהפוך למה שהיא היום.

מי שהתחילה כקבוצת פייסבוק למשרות , התפתחה להיות קהילה אקסלוסיבית שנפגשת אחת לחודש. עם גרעין של 200 אנשים שלא התחלפו מעל לשנה וחצי ו150 אנשים חדשים (וזהו, הקהילה לא תגדל מעל, פוסט על למה אקסלוסיביות היא הכרחית בהמשך)

כל אחד מהחברים בקהילה הזו נבחרו, הומלצו וסוננו מבין עשרות אחרים שביקשו להצטרף. כל אחד מהחברים בקהילה הזו רוצה להיות בה, הוא אקטיבי ופועל במטרה אחת כוללת - יצירת הזדמנויות לאחרים תחת המטריה של הקהילה. יש לה המון נהלים וזו הסיבה שהיא כנראה עובדת (בלוג בקרוב).

זו קהילה שיש לי את הזכות והכבוד לנהל, אנשים שכל יום לומדים לומדת מהם ומתפתחת בזכותם. במסגרת יצירת ההזדמנויות, פיתחנו מדריך למציאת עבודה. קהל היעד של המדריך היה במקור חברי הקהילה, אנשי מרקטינג, דאטה,עולם חברתי, אימפקט, קרנות הון סיכון, עו״ד, קהילות, גיוס משאבים ועוד( בתכלס מה שרציתי להגיד לא מפתחים או מהנדסים, אבל המדריך יכול להתאים גם להם). קבלו את- המדריך הלא שגרתי למציאת עבודה במציאות של ימנו : 1. קחו אוויר ותכינו קפה- זה ארוך ושווה לקרוא ולכתוב לעצמכם נקודות.

2. רשמו על נייר את תחומי האחריות, התכונות וההזדמנויות שהייתם רוצים במשרה הבאה שלכם - זה הצעד הראשון להבין שאתם לא הולכים לחפש טייטלים. טייטלים בעולם החדש הם לא מה שהיו פעם, המשרות לרוב רוחביות יותר ואם תחפשו טייטל מסויים כנראה תחמיצו הרבה משרות בדרך.

3. תלמדו ותקראו- אם אתם בעולם החברתי ורוצים לעבור לעולם הסטארטאפים והייטק, אתם צריכים איזשהו יתרון יחסי על אנשים אחרים שבאים מהעולם הזה. בעיני הוא הידע והניסיון שלכם. מדריכים כמו זה של גיקטיים על הייטק וזה של TLV partners נמצאים בכל מקום, חפשו אותם לפי מילים נפוצות בתחום בו אתם רוצים להעמיק

4. בהמשך לסעיף 3 - הרחיבו את מאגר הקריאה שלכם, חפשו את הבלוגים, פדוקאסטים, אתרי חדשות וכמובן מאגרי מידע שרלוונטים לתחום שאליו אתם רוצים להכנס.

5. קורות חיים באנגלית ובעברית - כן. תמיד להיות מוכנים.

6. לינקדין- הלינקדין הוא לא רק כרטיס הביקור שלכם הוא גם מקור נהדר למציאת משרות בחברות גלובאליות עם נציגות מקומית וכמובן מקום שיש בו אלפי משרות שמתעדכנות על בסיס יומי, שווה להכניס את זה לאג׳נדה היומית שלכם במהלך החיפוש. 7. עדכנו את הקורות חיים שלכם בהתאם למשרה - בעודכם קוראים את הגדרות התפקיד, הקפידו להדגיש בקורות החיים שלכם את המקומות והתפקידים בהם באים לידי ביטוי תכונות ויכולות שנדרשות לתפקיד אליו אתם מגישים מועמדות.

8. פתחו אקסל (הטיפ של שני) - לחפש עבודה זה מבלבל בטח כשהמשרות הן בכל מקום ולעיתים רואים אותם ביותר ממקום אחד, פתחו לכם אקסל ובו רשמו את המשרות שהגשתם אליהם מועמדות, איפה הגשתם או למי שלחת ומתי. זה יעזור לכם עם פולו אפ וכמובן לא להגיש לאותה משרה פעמיים.

9. הרשימה - עשו רשימה של המקומות בהם הייתם רוצים לעבוד. תרשמו לפחות 30 חברות וארגונים. ה10 הראשונות ברשימה שלכם יהיו כנראה החברות שכולם כותבים , ה20 האחרות כבר יהיו לפי תחומי עניין שלכם.

10. יש רשימה? יופי! עכשיו כנסו לכל אחד מהאתרים של החברות האלו ועברו על המשרות הפתוחות. מצאתם משרה שניראת לכם? שנייה לפני שאתם מגישים, בדקו דרך הלינקדין אם אתם מכירים מישהו שעובד שם, להגיש דרך אדם מתוך החברה תמיד עדיף (ויכול להיות שהם ירוויחו מזה כסף וכולם מרוויחים)

11. טיפים בבנית הרשימה- חפשו רשימות מה4 שנים האחרונות של המקומות שהכי שווה לעבוד בהם, המקומות המגניבים ביותר וכו׳, עברו על הרשימות ותמצאו שם חברות שיכולות לעניין אתכם.

12. לכו אחרי הכסף (במקרה של סטארטאפים) עקבו אחרי כתבות בכלכליסט, דה מרקר וגיקטיים וקראו מי סיים סיבוב גיוס גדול. כסף = פתיחת משרות. מה שאומר שבשבועות שלאחר הגיוס , ככל הנראה, יפורסמו משרות רבות (ולא רק משרות פיתוח). **רוצים לעבוד בסטארטאפים? חפשו רשימות כמו, הסטארטאפים המבטיחים של שנת... הסטארטאפים שסיימו גיוס בשנת.. וכו׳. אבל (והנה הטוויסט) חפשו שנתיים אחורה(אנחנו ב2017, חפשו 2015). הסטטסיטיקה מלמדת שרוב הסטארטאפים בישראל יכשלו בשנתיים הראשונות שלהם. אם הסטארטפ שאתם בודקים עליו מהרשימות עדיין קיים ויציב יש סיכוי טוב שהוא ימשיך כך ואתם תכנסו למקום עבודה בטוח יותר מסטארטאפ שקם לפני 3 חודשים(כלום לא מובטח כמובן)

13. זוכרים את הסעיף הראשון שבו הייתם צריכים לרשום לעצמכם מה אתם רוצים במשרה הבאה? במידה ואתם לא מחפשים עבודה בדיסקרטיות, כתבו פוסט פומבי שבו אתם כותבים על חיפוש העבודה שלכם. בפוסט תכתבו את תחומי האחריות וסוג הארגון/גוף שאתם מחפשים. המנעו מטייטלים ודרישות מיותרות בשלב הזה, אתם רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים ולא לפסול הזדמנויות בשלב הזה(הטיפ של טל)

14. מחפשים בדיסקרטית? כתבו פוסט כזה כהודעת וואטספ ותשלחו למעגל הראשון שלכם, בבקשה לשמור על דיסקרטיות אבל לפקוח עיניים.

15. יש לכם חברים שעובדים במקומות שהייתם רוצים לעבוד בהם? אל תחכו שהם יגדו לכם, תשאלו אותם אם הם שמעו על משהו שעומד להפתח.

16. תצטרפו לקהילות וקבוצות פייסבוק של תחומי עניין מעניינים אתכם- תלמדו משם את מה שאתם צריכים, תרכשו חברים חדשים, תלמדו כלים חדשים. לכו למפגשים(מיטאפים), תדברו שם עם אנשים חדשים ותלמדו עוד על התחום.

17. אתם עדיין בטייטלים? חבל. תקראו תיאורי משרה לפני שאתם פוסלים, מבטיחה שתופתעו.

18. חופשות לידה (הטיפ של נועה) - זו לא קללה, בעיקר בארגונים מתפתחים וסטארטאפים, עובדים שמגיעים למשרות שהוגדרו כהחלפה לחל״ד הרבה פעמים נשארים בחברות האלו בתפקידים אחרים או בתקנים זהים.

19. תתאמנו על יבש(הטיפ של אלינה) - זו לא בושה. יש לכם חברים שהם מנהלי hr או מגייסים? תקבעו איתם לשבת ולדמות ראיון, תשאלו חברים שעברו תהליכים כאלו לאחרונה מה שאלו אותם ותנסו לחשוב מה הייתם עונים. אל תכינו תשובות מראש, מרוב הלחץ אם השאלה תיהיה מעט שונה ממש שציפיתם אתם עלולים לקפוא. המטרה של ההכנה היא לא להביא תשובות מהבית אלא לדמות את תחושת הראיון ולהוריד מהלחץ הסובב אותו.

20. צאו לקפה(הטיפ של עידו)- תשקיעו שעה בשבוע לשבת לקפה עם חבר או מישהו שאתם לא מכירים ועובד בעבודה שמעניינת אתכם. עשו זאת גם כדי ללמוד על המשרה אבל בעיקר כדי להכיר אנשים חדשים, להרחיב את המעגלים שלכם ולצאת מהמסכים.

21. תשתפו אנשים במה שעובר עליכם במהלך החיפושים- לפעמים זה יכול להיות תהליך ארוך ומתסכל, חשוב לדבר על זה עם אנשים. חשוב להוציא את זה החוצה ולא לאבד מוטיבציה ונכונות למצוא משרה.

22. התחלתם תהליך בחברה ולא עברתם אחרי מספר שלבים? שלחו מכתב תודה למגייסת, אם אפשר לדעת אם יפתחו תקנים נוספים בהמשך (הטיפ של ליאור)

23. חשוב לזכור שיש הבדל משמעותי בין הראיון המקצועי עם הבוס העתידי לראיון משאבי אנוש- חשוב להגיע לשני הראיונות האלו מוכנים ולהבין שמה שמחפשים ללמוד מהם עליהם אלו דברים שונים.

24. תשאירו את האגו והיהירות בבית - זה האוייב הכי גדול שלכם.

25. כפי ששמתם לב אין פה דגש על איך כותבים קורות חיים. לא בטוח שאנחנו האנשים הנכונים למשימה הזו. המזל הוא שיש המצאה נהדרת בשם גוגל שיכולה לעזור לכם לבנות את קורות החיים שלכם בצורה הטובה ביותר. תזכרו שהמטרה העיקרית של הקו״ח(ברוב המקרים) היא להשיג לכם ראיון ולא את העבודה עצמה.

26. חברות השמה- חברות כמו ״נישה״ ו״חבר הון אנושי״ מייצגות לא רק מפתחים ומהנדסים, לכן אין מניעה ואפילו רצוי ללכת לפגישה שם ולנסות דרכם להגיע לחברות שונות, מגיעות אליהם לעיתים הזדמנויות שאולי לא תמצאו ברשת, אנחנו כל כך רגילים לחפש ברשת שזה לא אינסטינקט שלנו יותר אבל אין לכם מה להפסיד, זה לא עולה כסף. 27. תזכרו שאם אתם הכי טובים למשרה הזאת היא תיהיה שלכם- תפסיקו לפחד מתחרות. תעריכו אותה , תבינו שאם נבחרתם לתפקיד מסויים זה אומר שאתם באמת האיש המתאים למשרה, אם לא, אל תשקיעו יותר משעתיים בבאסה. אתם צריכים להמשיך ולחפש, מישהו אחר היה יותר מתאים למשרה ועשו לכם טובה לטווח הארוך.

טיפים קטנים כשאתם מגיעים לדיון שכר

*כדי לקבל הערכה כמה חברות אחרות משלמות בחוץ תשאלו חברים או חפשו באינטרנט את הנתונים האלו, זכרו שהשכר בחו״ל לא דומה לזה של הארץ

*יודעים כמה אתם שווים? תעלו ב3000 ש״ח כשאתם מגיעים לדיון שכר, לא על זה העניין יפול ואם רוצים אתכם יתמקחו איתכם, רוב הסיכויים שלא תקבלו את הסכום המלא שביקשתם אבל אפשר לדון גם על ימי חופש, אופציות ותנאים אחרים. תדעו מה הקו האדום שלכם בשכר, זה חשוב ותבואו מוכנים.

*תבקשו לראות את החוזה לפני שאתם חותמים ותנו למישהו לעבור עליו.

יש לכם עבודה ולא מחפשים כרגע עבודה? מעולה, עם זאת יש כמה דברים שכדאי תעשו בין לבין.

1. תדאגו שהלינקדין שלכם מעודכן תמיד, זה גם חשוד לבוס כשפתאום אתם מעדכנים את כל הסעיפים בלינקדין שלכם וגם קשה יותר לעדכן את כל הפרופיל בבת אחת ולא בטפטופים לאורך זמן.

2. צאו לקפה עם אנשים חדשים מהתחום שלכם ותחומים אחרים, הרחיבו את המעגלים שלכם.

3. תתנדבו- חפשו פרוייקטים שאתם יכולים לקחת בהם חלק מחוץ לשעות העבודה. התנדבות הפכה עם השנים להיות המקום האמיתי לצבירת ניסיון מקצועי. בהתנדבות הרבה פעמים תוכלו לעשות דברים שהם חלק קטן מהתפקיד שלכם ותוכלו לחזק את היכולות שלכם או להתקדם לתפקידי ניהול ורוחב שיתנו לכם את הניסיון שאולי אתם לא מקבלים בעבודה שלכם היום ויעזרו לכם בחיפוש הבא. תכלס, להתנדב זה כייף, זה נותן המון לנשמה ויוצר עבורכם עולם שלם של תוכן, ערכים וסיפוק אישי.

4. תעזרו לאחרים למצוא עבודה.

(יש לכם טיפים להוסיף? בבקשה תגיבו ואוסיף לבלוג עם קרדיט.)

הגעתם עד לפה?! שאפו! אתם כבר בדרך הנכונה למצוא את המשרה הבאה שלכם. זכרו שאתם לא בהכרח רוצים רק משרה אלא מקום שתוכלו להתקדם בו, שיאפשר לכם לצמוח.

אם מישהו יכול למצוא עבודה זה אתם!

בהצלחה ואל תשכחו לחייך.

פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי טאג
עקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page