top of page

אסטרטגיית השתולים


יש סוד שכולם יודעים אבל לא מדברים עליו. זכיתם! מעכשיו גם אתם תדעו את הסוד ותיהיו חלק מקבוצת המגניבים שמתמשים בו ברחבי העולם - שתולים כמגנון מחייה ומייצר קהילה!

אנחנו לא אוהבים להודות בזה, אבל אף אחד מאיתנו , לא משנה איזה מגנט חברתי הוא , לא יכול ליצור מצב מיידי שבן הקהילה שלו ערנית , יוזמת ומגיבה. כדי שיווצר המנגנון הזה והדברים האלו יקרו בטבעיות לא פעם תצטרכו לזייף בהתחלה.

שלוש הטעויות הנפוצות ביותר בהקמת קהילה וירטואלית הן : 1. העלאת תוכן בצורה תדירה מדיי על ידכם

2. דממת תוכן מצד חברי הקהילה(וכן זו טעות כי יש מה לעשות עם זה, זהו לא מצב נתון)

3.התוכן שאתם בוחרים להעלות לקהילה, לא רלוונטי,מושך או מעודד אינטראקציה.

4. צירוף כל החברים ובני המשפחה שלכם לקהילה שאין לה שום קשר אליה רק כדי שיהיו שם אנשים.

למה אלו טעויות? תארו לעצמכם קבוצת פייסבוק שאתם מוכנסים אליה ללא כל רצון או בקשה, קבוצה שלא מוגדר בה מי קהל היעד, יש לה כותרת , אולי גם נהלים. אין בה כלום חוץ מדבר אחד. הרבה מאד פוסטים מאיזה ווירדו אחד , בעיקר כתבות , אפילו לא פוסטים שהוא בהכרח כתב. כמה מהר אתם בורחים משם?

עד כמה יעצבן אתכם לקבל נוטיפקיישן מקבוצה כזו. לוקח זמן עד שקהילה מתגבשת. כשאתם בונים אותה על פלטפורמה כמו קבוצת פייסבוק , זה גם לוקח זמן וזה טריקי אבל יש פתרונות, אחד מהם- אסטרטגיית השתולים. צעדים ראשונים בפתיחת קהילה(לאחר שקבעתם, חזון מטרות, שאלתם את עצמכם למה, קבעתם נהלי התחלתיים וכו׳) 1.צרפו כ20 אנשים שבאמת באמת רלוונטים לקהילה, דברו עם כל אחד מהם אישית, ספרו להם על הקהילה, המטרות שלהם וכמובן הכי חשוב- תשאלו: תשאלו אותם אם הם היו רוצים להצטרף לקהילה, איזה תוכן היו רוצים לראות בה וכמובן אילו הזדמנויות הייתם רוצים לקבל ממנה.

2.עכשיו יש לכם 20 אנשים בקהילה, בקשו מהם לצרף רק 2 חברים כל אחד שממש ממש יתאימו, דברו אישית עם האנשים האלו או שלחו להם הודעת ברוכים הבאים לקהילה. סלקטיביות יוצרת איכות וביקוש.

3. עלו (בעצמכם) תוכן עד 3 פעמים בשבוע בלבד , דאגו למינון נכון וגיוון. פוסט אחד יכול להיות כתבה רלוונטית לקהילה(אל תשכחו לכתוב פוסט מקדים לקישור, שמסביר מה השאלה שעולה מהכתבה או לחלופין למה היא רלוונטית לחברי הקהילה) הפוסט השני יכול להיות סיפור אישי או שיתוף חוויה שרלוונטי לקהילה (שוב , לא לשכוח ליצור קריאה לפעולה בצורה של ״מה אתם הייתם עושים״ למשל) והפוסט השלישי שאלת התעניינות (מה אתם הייתם רוצים ללמוד,מה הייתם מעדיפים וכו׳)

4. לפני או מיד לאחר שהעלתם פוסט כזה, תפנו ל5 מתוך חברי הקהילה בצורה אישית ופרטית ובקשו ממנו להגיב( כן כן) זה יוצר תגובת שרשרת והתעניינות, כך הקהילה מתחילה לפעול ואתם מקבלים לאט לאט לגטימציה, בנוסף חברים חדשים שיצטרפו לקהילה, יזכו לראות קהילה פעילה.

5. בקשו שישתפו בעצמם. זו לו בושה לפנות לאנשים שאתם קרובים אליהם בפרטי ולבקש מהם להעלות תוכן, שאלה או כתבה לעמוד. עשו זאת רק עם אנשים שאתם מרגישים בנוח ויודעים שישמו לעזור לכם עם זה (טעות למשל היא לבקש את זה בפוסט, למה שמישהו ירצה לעשות את זה ולעיתים זה עלול להראות מעט נואש)

6.הזכירו לאנשים פעם בכמה שבועות שניתן ורצוי להזמין חברים לקהילה, בתנאי שהם עומדים בתנאי הסף כמובן.

7. מצאו שותפים, שותפים בהקמת קהילה זה תמיד טוב, אפילו אם זה רק עוד בן אדם אחד. אם הקמתם קהילה בשביל המוניטין והאגו שלכם, תמצאו משהו אחר לעשות עם הזמן, חבל , זה לא בדיוק עובד ככה. שותפים מאפשרים עליה של פוסטים על ידי כמה אנשים, הרחבה של מעגלים וקשרים אישיים, חלוקה בנטל ובעיקר מאפשרים יצרתיות וסיעור מוחין.

8. זכרו לא לפנות לאותם אנשים כל הזמן. הצעד הזה הוא לא רק בשבילכם וכדי שיראו שהרבה אנשים מגיבים, אלא גם בשביל הקהילה שלכם. הפנייה האישית מאפשרת לכם צ׳ק אין עם חברי הקהילה , גם כאלו שלא בהכרח החברים הכי טובים שלכם מהבית. הפנייה עצמה צריכה להיות אישית ומלווה בהסבר מדוע הם האנשים הנכונים להגיב, אל תכתיבו להם את התגובה.


9.טריק נוסף שניתן לבצע רק עם חברים קרובים - כתבו פוסט רלוונטי לקהילה ובקשו מחבר קרוב להיות זה שמפרסם אותו, תנו לו לזכות בתהילת עולם פייסבוקית - כולם זוכים!

10. לאחר שצברתם מספר יפה של חברים (יכול להיות גם 50) השקיעו פוסט אחד בשבוע בפוסט על אחד מחברי הקהילה (פינת הכר את החבר) , אנשים אוהבים לראות ולדבר על עצמם. עשו זאת באישור שלהם כמובן.

נקודה חשובה- לא כל חברי הקהילה שלכם ישתתפו או ישתפו, חלק יהיו פאסיבים. אתם צריכים לשאול את עצמכם מה התפקיד שלהם בקהילה , יש להם תפקיד. לא כל אחד ישתף באותה תדירות כמו אחר אבל כל אחד מהחברים הוא מפתח להזדמנויות , קשרים בין אישיים ויוזמות עתידיות.

בשלב מסויים יש סיכוי שהפאסיבים יהפכו לפעילים יותר והפעילים לפאסיבים יותר, זה הגיוני וחשוב לקחת בחשבון שמעבר לקהילה שלכם לכל אחד מהחברים יש חיים שלמים שם בחוץ.

זכרו - זה לוקח זמן. לא כל קהילה מתפתחת תוך שבועיים, שלושה או אפילו חודשיים. אתם צריכים לעמוד מאחורי הקהילות שלכם ולהתניע אותם, בגלל זה אתם מובילי קהילות לפני שאתם מנהלי קהילות.

פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי טאג
עקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page